16 Nisan 2015 Perşembe

AÇIKLAMALI BEBEK YELEKLERİ

"Hediyeleşin ki birbirinize olan sevginiz artsın." Hadis-i Şerif

 Selamün aleyküm.İki yeni bebek yeleği daha paylaşmak istiyorum sizlerle.


Bu yelek için ipim:Nako Lüks Minnoş
Şiş numaram:3
Desenim:Buzlu cam.
1.Sıra:İlmekler ters örülür.
2.Sıra:İlmekler 1+1 lastik örülür.
3.Sıra:İlmekler ters örülür.
4.Sıra:2. sırada düz örülen ilmekler düz,ters örülen ilmekler ters örülerek sıra tamamlanır.
5.Sıra:3. sıradan örnek tekrar edilir.
Yeleğe 79 ilmekle yakadan başladım.3 diş haraşo ördükten sonra ilmekleri 5 haraşo kenar bandı için+1 dolama+19 ön+1 dolama+1 düz+1 dolama+14 kol+1 dolama+1 düz+1 dolama+19 arka+1 dolama+1 düz+1 dolama+14 kol+1 dolama+5 haraşo kenar bandı için şeklinde taksim ettim.İstediğim roba boyuna kadar artırdıktan sonra kollar için olan ilmekleri ayrı bir ipe alarak beden ilmeklerini şişe topladım.İstediğim boya kadar örüp 4 diş haraşoyla bedeni bitirdim.Daha sonra beklettiğim ilmekleri şişe alarak istediğim boya kadar kolları uzatıp 4 diş haraşo örerek kolları da tamamladım.Kolları daha çok uzatarak hırka da yapabilirsiniz.

Bu yelek için ipim:Nako Rekor.
Şiş numaram:3
Desen için şuraya bakabilirsiniz.
Yeleğe 72 ilmekle başladım.3 diş haraşo ördükten sonra ilmekleri 7 haraşo kenar bandı için+10 düz ön+1 dolama+1 düz+1 dolama+7 düz kol+1 dolama+1 düz+1 dolama+20 düz arka+1 dolama+ 1 düz+1 dolama+7 düz kol+1 dolama+1 düz+1 dolama+10 ön+7 haraşo kenar bandı için şeklinde taksim ettim.17 kez artırma yapıp kol için olan ilmekleri artırma yapmadan 4 diş haraşo örerek kestim.Kalan ilmekleri şişe toplayıp deseni döşedim.İstediğim beden boyuna kadar örüp 5 diş haraşoyla yeleği tamamladım.Aslında becerebilseydim tamamını desenli çalışacaktım.Fakat artırmalardan dolayı deseni yerleştiremedim robaya.Siz yapabilirseniz öyle yapın.Bence daha değişik olur.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.Yapacak arkadaşlara kolay gelsin.Allah'a emanet olun.


2 yorum:

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

iki model de birbirinden güzel.. ellerin dert görmesin canım..

ghngn dedi ki...

Çok şirinler :) emeğinize sağlık..